Saturday, April 9, 2011

dugaan duniawi...

kali ni nk ckp pasal ape ye?
semestinye lah brkenaan dugaan menghadapi final exam yg semakin menghampiri..
last than a month to go..
ya allah ya tuhanku permudahkan lah
bile dh nk final ni bukan dugaan utk exa je yg ade tp pelbagai jenis dugaan dtg yg memerlukan kekuatan  jiwa raga dan sanubari....menguji utk menjadi seorang hambaNya yg lebih kuat...menguji hati ini utk lebih tabah...menguji utk redha..... menguji utk lebih matang.... sesungguhnya aku percaya bahawa Engkau tidak akan menguji seseorang dgn sesuatu yg tidak mampu ditanggung olehnya.
.
.
.
wlau mcm mana hati ini cuba bertahan tp ada kalanya terjatuh jugak, xmampu menahan tangis sendu bile hati gundah gulana...
sesungguhnya padaMu tempat hatiku mengadu..
jadikanlah hati ku tabah dan tidak goyah....
kembalikanlah semangat yg semakin menghilang.
.
.
.
almost 2yrs aku cuba bertahan dr sebarang masalah hati, oleh itu jgnlah Engkau jatuhkan aku pada saat2 akhir perjuangan ku ini...selama 2 tahun Engkau beri aku kekuatan utk keraskan hati maka jgnlah Engkau lemahkan aku disaat2 akhir iini
selama hampir 2 thn tiada tangisan utk cinta seorang manusia
maka Engkau kekalkanlah kekuatan hati ini
sesungguhnya hanya Engkau yg mengetahui rahsia disebalik hati ini
.
.
.
.
.
sesungguhnya jiwaku terasa kosong dan sgt  lemah...i believe that Allah is the best planner.... n i believe there are full of hikmah beyond all this..if we are meant to be together, kekuasaanMu mengatasi segalanya..pastinya Engkau akan pulangkan dia padaku in someday.
.
.
.
if dia bukan utk ku, redhakanlah ati ini dan jadikanlah aku hambaMu yg bersyukur

ALLAH IS THE BEST PLANNER!

3 comments:

  1. Greetings from USA! Your blog is really cool.
    Are you living in Ireland?
    You are welcomed to visit me at:
    http://blog.sina.com.cn/usstamps
    Thanks!

    ReplyDelete
  2. hijau nya kak long...

    apa2 pun, InsyaAllah Allah dah sediakan yg terbaik utk kita semua. Be strong!

    ReplyDelete
  3. ika, sejak bile aku jd kak long neyh???iA semoga ALlah berikan kita yg terbaik dunia akhirat...

    ReplyDelete